Billede: Pixabay, Clker-Free-Vector-Images

Hvad Betyder Employer Branding?

Employer branding er, når en virksomhed markedsfører sig selv som en attraktiv og god arbejdsplads.

Det skal være med til, at du, som forbruger eller potentiel medarbejder, får et vis indtryk af virksomheden og hvilke værdier, de især har i fokus. Derudover er de nuværende medarbejdere også i fokus, da de fortæller om virksomheden og hvordan det er at arbejde for den.

Der findes forskellige stragier og det er anderledes fra virksomhed til virksomhed, hvad de gør brug af. Hele brugen af strategien skal gøre, at virksomhedens profil, image og identitet går op i en højere enhed.

Scroller du ned igennem din facebook, instagram eller din foretrukne sociale medie, kan du nogle gange se, at der er blevet lagt et billede op af en medarbejder eller flere. Det kan enten være i forbindelse med et jubilæum, at han eller hun har været der i mange år eller, at nogle medarbejdere har været på kursus og er blevet uddannet.

Dette er et eksempel på employer branding, da virksomheden viser, at de har nogle medarbejdere, der har været hos dem mange år, ergo det er en god arbejdsplads eller, at de sætter en stor opgave i, at deres medarbejdere skal have den seneste uddannelse, så de kan hjælpe med aktuelle problemstillinger og i moderne programmer m.fl.

Artiklen er udgivet i samarbejde med Perlen Odense. Der kan du blandt mange andre ting, eksempelvis finde marguerit. Derfor er dette indhold lavet for at tilgodese Perlen Odense.

danskarbejdsplads.dk