Hvad Skaber Et Brand?
Et brand bliver skabt i det sekund, at folk husker et firma på et logo eller omtale om noget, som bliver forbundet med et brand.
Ser du eksempelvis et gult M eller et animeret æble, så er der en en stor sandsynlighed for, at du kommer til at tænke på McDonalds og Apple. Fordi man netop kommer til at tænke på disse firmaer, har de opnået det, de gerne ville, nemlig at blive et brand.
Når du også tænker på brandet, er det gerne gennem de oplevelser, du har har haft. Har du engang spist på McDonalds, tænker du måske på en burger med fritter eller deres McFlurry. Er det Apple, er det nok købet af telefon eller, at du bare ikke vil have en Iphone.
Ofte er man dog nødt til at forbinde et firma med noget visuelt, da det er nemmere at huske og en større chance for, at du kan blive eksponeret for det i offentligheden. Hvis vi aldrig havde set M'et, men kun havde hørt om McDonalds, så var der ikke en chance for, at nogen ville huske det, hvis de kun så det gule bogstav på en plakat eller bus.
Hele succesen i at skabe et brand er at skille sig ud, så du bliver husket.
Vi sender et stort tak til Perlen Odense, der har støttet dette indlæg. Vi vil derfor gerne anbefale dig at kigge på udvalget af øreringe. Derfor er dette indlæg markeret.