Hvad Er Et Ikonisk Brand?
Det at være et ikonisk brand er noget, man kan opnå og ikke som sådan noget, man kan sige om et brand fra starten.
Det ikoniske bliver opnået, hvis der er et specielt ikon eller kendetegn, som er med til, at man udemærket ved, hvad man snakker om, hvis dette bliver nævnt.
En meget sjov måde, man kan finde ud af, om folk kan kende ens brand eller produkt, er ved, at fjerne bogstaver, figurer eller lignende. Herefter kan du bede folk om at gætte produktet eller firmaet og se, om de kan eller, om ikonet bliver utydeligt og ukendt.
Der findes spil med billeder, hvor man skal gætte de mange firmaer, der findes i verden. Det er meget nemt i starten, men bliver svære og svære, da det ikke er alle firmaer, der er lige kendte i hele verden.
Fjerner du eksempelvis fuglen fra Twitter, P'et i Pinterest eller damen fra Starbucks, så er der en rimelig stor sandsynlighed for, at du nok skal gætte det.
Det med at folk ved, hvilket firma eller brand, man er, selv når der mangler noget fra logoet, er jo ensbetydende med, at firmaet er et mange kender til og måske endda også er det første, de tænker på, hvis de har lyst til noget.
Ovenstående indhold var skrevet med støtte fra Perlen Odense. Perlen Odense er kendt for at sælge f.eks: Sif Jakobs. Tak for hjælpen! - uden jer ville det ikke kunne lade sig gøre.