Billede: Pixabay

Hvad Er Inbound Marketing?

Branchen for digital marketing er fyldt med spændende, nye begreber, som der kommer nye af år efter år. I dette indlæg tager vi et kig på det begreb, der hedder “inbound marketing”. Dette type marketing kan være enormt effektiv, både i forhold til B2B og B2C.

Hvad er Inbound marketing? Inbound marketing er en betegnelse for markedsføring, hvor man bruger en kombination af content, leadgenerering og automatisering. Populært kan man betegne det som, at man hjælper sine kunder hurtigt og nemmere gennem deres købsproces, fra de bliver opmærksomme på deres behov til konverteringen sker.

Når man arbejder med inbound marketing, så kræver det, at man mestrer flere discipliner inden for digital marketing, heriblandt content marketing, søgemaskineoptimering, social media, e-mail marketing og marketing automation.

For at få succes med inbound marketing, så kræver det, at man har helt styr på at få de forskellige kanaler til at spille sammen. Forskellen på inbound marketing og outbound marketing er, at man ved inbound marketing forkuserer mere på at reklamere over for potentielle købere, der allerede har vist interesse for virksomheden eller et produkt, frem for at annoncere bredt og aggressivt.

Inbound marketing kræver ofte mere forarbejde end outbound marketing, og viser sig ofte at have en højere konverteringsrate.

danskarbejdsplads.dk